Cztery koncerty, setki słuchaczy, wspaniali artyści i niezwykła różnorodność – zakończyliśmy 24. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Im. Wacława Geigera

podhaleregion.pl 2 godzin temu

Tegoroczna edycja po raz kolejny udowodniła, iż Zakopane potrafi stać się stolicą muzyki najwyższej próby.

Przez dwa weekendy lipca i sierpnia publiczność mogła
uczestniczyć w czterech wyjątkowych koncertach – od sakralnych wnętrz kościołów po
magiczny plener w ogrodzie zabytkowej willi Czerwony Dwór. Różnorodność repertuaru,
wspaniali wykonawcy i liczna publiczność sprawiły, iż tegoroczny edycja nowo
zdefiniowała, czym może być festiwal – przestrzenią spotkania mistrzostwa, pasji i
tradycji.


Finałowy wieczór – mistyczne „Nieszpory Tatrzańskie”
Zwieńczeniem tegorocznego festiwalu był dzisiejszy koncert Tatrzańskiej Orkiestry Klimatycznej
pod batutą Agnieszki Kreiner, który odbył się w Sanktuarium Narodowym Matki Bożej Fatimskiej
na Krzeptówkach. Solowe partie wykonali Janusz Miryński (skrzypce) oraz Renata Guzik (flet
altowy), a swoim śpiewem zachwyciły Maria Małgorzata Złotek (sopran) i Ewa Walkowska
(mezzosopran). Wyjątkowym dopełnieniem muzyki była poezja ks. Jana Twardowskiego w
interpretacji Krzysztofa Najbora.
Wieczór był pełen zadumy i mistycyzmu – dźwięki orkiestry, przejmujący śpiew solistek i
refleksyjne słowo stworzyły harmonijną, duchową całość. Licznie zgromadzona publiczność
nagrodziła artystów owacją na stojąco, a atmosfera koncertu długo pozostanie w pamięci jego
słuchaczy.


Organowo-wokalna uczta – piątkowy koncert.
Dzień wcześniej, w gościnnych murach Parafii Tatrzańskiej św. Krzyża, odbył się wyjątkowy
popis dwóch mistrzów: prof. Roberta Grudnia – organisty, pianisty i kompozytora – oraz prof. dr.
hab. Jacka Ozimkowskiego – basu o potężnym, głębokim brzmieniu. W programie znalazły się
dzieła Purcella, Vivaldiego, Moniuszki, utwory z Tabulatury Jana z Lublina, a także autorskie
kompozycje Grudnia. Koncert zakończył się dwoma bisami i gorącym aplauzem, a jego
atmosfera – pełna skupienia i refleksji – idealnie wpisała się w festiwalowy klimat.
Dwa weekendy – cztery wyjątkowe spotkania
Festiwal rozpoczął się 18 lipca i od samego początku gromadził pełne sale i kościoły. Zarówno
inauguracja w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, jak i koncert plenerowy w Czerwonym
Dworze ukazały różnorodność programu – od klasyki organowej, przez muzykę kameralną, po
lekki, rozrywkowy repertuar inspirowany twórczością Patrona Festiwalu.
Dziękujemy za wspólne tworzenie festiwalu


Finał tegorocznej edycji nie byłby możliwy bez wsparcia naszych Partnerów. Szczególne
podziękowania kierujemy do Województwa Małopolskiego – Partnera Głównego
wydarzenia, którego zaangażowanie pozwala realizować ambitne projekty artystyczne na
najwyższym poziomie i promować kulturę regionu w kraju i poza jego granicami.
Słowa wdzięczności kierujemy także do gospodarzy festiwalowych świątyń – Sanktuarium
Narodowego Matki Bożej Fatimskiej Zakopane – Krzeptówki oraz Parafii Tatrzańskiej
Świętego Krzyża – za gościnę, życzliwość i wyjątkową oprawę dla muzyki, która w ich murach
nabiera szczególnej głębi i znaczenia.
Dziękujemy również wszystkim Patronom Medialnym – za obecność, promocję i wspólne
tworzenie festiwalu, który łączy tradycję z nowoczesnością, a Zakopane czyni miejscem
spotkania artystów i publiczności z całego świata.

Tegoroczna edycja ponownie pokazała, iż festiwal im. Wacława Geigera to coś więcej niż cykl
koncertów – to muzyczna podróż, w której dźwięki stają się pomostem między tradycją, kulturą i
współczesną wrażliwością.
Do zobaczenia za rok – w kolejnym, 25. jubileuszowym wydaniu festiwalu!
Fot. P. Murzyn

mat. prasowy

Idź do oryginalnego materiału