Ilustrowany Kurier Codzienny IKC
Czeski przewoźnik kolejowy Leo Express, który od 2018 roku wykonuje kursy na trasie Praga – Kraków, od 1 marca przyszłego roku przedłuży ją do Warszawy. Pociągi pomiędzy stolicami Czech i Polski będą jeździć dwa razy dziennie – podał prezes Leo Express Peter Köhler.
Jak podkreślił w środę prezes Leo Express, firma jest obecna na polskim rynku przewozów kolejowych od blisko 10 lat, dlatego teraz nadszedł czas na rozszerzenie działalności i przełamanie monopolu na trasie Warszawa – Kraków i dalej do Pragi.
– Uważamy, iż potrzebna jest większa konkurencja na kolei, więc jest to dobry moment po 10 latach, kiedy mamy wielu lojalnych klientów między Krakowem a Pragą (…), aby rozszerzyć swoją działalność na Warszawę – powiedział PAP Köhler.
Według niego bezpośrednie połączenia kolejowe między Warszawą a Krakowem, które następnie będą kontynuowane do Pragi, ruszą od 1 marca przyszłego roku. Pociągi będą kursować na tej trasie dwa razy dziennie. Jednocześnie zwiększona zostanie liczba połączeń na trasie Kraków – Praga do czterech dziennie. Przewoźnik już rozpoczął sprzedaż biletów na te połączenia.
W rozkładzie przewidziano pociągi poranne i nocne. Z Warszawy poranny wyruszy o 7:21, do Krakowa dotrze o 10:18, a do Pragi o 16:43. Nocny z Warszawy (22:41) przez Kraków (1:46) do Pragi (7:43). W odwrotnym kierunku będzie to: Praga 12:23, Kraków 18:48, Warszawa 21:43 oraz Praga 21:23, Kraków 3:44, Warszawa 6:15.
Na trasie Warszawa – Kraków – Praga kursować będą niskopodłogowe, klimatyzowane pociągi Stadler Flirt z dysponujące kilkoma klasami podróży. Na pokładzie pasażerowie będą mogli korzystać z szybkiego wi-fi oraz serwowanych posiłków.
Nowo uruchomiona linia w Polsce – wskazał prezes – stanowi kolejny krok w kierunku systematycznego rozwoju działalności Leo Express na polskim rynku. Przewoźnik nie wyklucza w przyszłości dalszego rozszerzania oferty zarówno na trasach komercyjnych, jak i w ramach połączeń realizowanych w ramach publicznej służby przewozowej. (PAP)