Coraz bliżej otwarcia obwodnicy Wąchocka

1 dzień temu
Zdjęcie: Lipiec 2025 r. Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka / źródło: dk42obwodnicawachocka.pl


W poniedziałek (4 sierpnia), w związku z kolejnym etapem budowy obwodnicy Wąchocka, wprowadzone mają zostać zmiany w organizacji ruchu na drodze krajowej nr 42.

Są one konieczne, ponieważ – jak informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – rozpoczyna się budowa połączeń istniejącej drogi krajowej nr 42 z obwodnicą Wąchocka w Wielkiej Wsi.

– Skrzyżowanie w Wielkiej Wsi znajduje się jest na przecięciu istniejącej, jednojezdniowej trasy krajowej nr 42 z jej nowym, dwujezdniowym fragmentem. Budowana obwodnica Wąchocka znajduje się po północnej stronie obecnej DK42. Omijając Parszów przecina istniejącą trasą w Wielkiej Wsi, a następnie po stronie południowej omija Wąchock. Skrzyżowanie, docelowo z sygnalizacją świetlną, pozwoli na połączenie do nowej i starej trasy nr 42 oraz dróg lokalnych – wyjaśnia Małgorzata Pawelec-Buras.

Zmiany na krajowej „42” wprowadzane będą w czterech etapach. W każdym z nich obowiązywać będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Zmieniać się będą jednak lokalizacje odcinków z ruchem wahadłowym oraz fragmenty drogi, którymi nie będzie można jeździć. Budowa nowych połączeń w obrębie skrzyżowania planowana jest do połowy września.

Lipiec 2025 r. Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka / źródło: dk42obwodnicawachocka.pl

Budowana od końca 2020 roku obwodnica Wąchocka jest już gotowa w 80 proc. Wybudowano konstrukcje mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt oraz podziemne przejście dla pieszych. Drogowcy udostępnili już do ruchu wiadukty w Wielkiej Wsi i Ratajach oraz przejazd pod krajową „42” w Wąchocku, co ułatwiło ruch lokalny. Na razie w tych miejscach obowiązuje jednak tymczasowa organizacja ruchu. realizowane są natomiast roboty bitumiczne na trasie głównej, drogach dojazdowych i skrzyżowaniach. Nawierzchnia wykonana została 65 proc.

Lipiec 2025 r. Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka / źródło: dk42obwodnicawachocka.pl

Kosztująca prawie 400 mln zł obwodnica Wąchocka będzie drogą dwujezdniową o długości prawie 12 kilometrów. W ramach inwestycji powstanie 11 mostów, 4 przepusty i 4 skrzyżowania. Nowa trasa po stronie północnej ominie Parszów, a po stronie południowej Wąchock, co ułatwi podróż kierowcom jadącym miedzy Starachowicami a Skarżyskiem-Kamienną. Drogowcy zapowiadają, iż nowy odcinek drogi krajowej nr 42 pozwalający ominąć Wąchock zostanie udostępniony kierowcom do końca 2025 roku.

Obwodnica Wąchocka będzie drogą dwujezdniową o długości prawie 12 kilometrów. W ramach inwestycji powstanie 11 mostów, 4 przepusty i 4 skrzyżowania. Nowa trasa po stronie północnej ominie Parszów, a po stronie południowej Wąchock, co ułatwi podróż kierowcom jadącym miedzy Starachowicami a Skarżyskiem-Kamienną.


Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka. Zmiany w organizacji ruchu – etapy I i II / źródło: GDDKiA Kielce
Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka. Zmiany w organizacji ruchu – etapy III i IV / źródło: GDDKiA Kielce
Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka. Zmiany w organizacji ruchu – lokalizacja zmian organizacji ruchu / źródło: GDDKiA Kielce
Droga krajowa nr 42. Budowa obwodnicy Wąchocka. Zmiany w organizacji ruchu – schemat skrzyżowania w Wielkiej Wsi / źródło: GDDKiA Kielce



MULTIMEDIA

Trasa S7 na północ od Krakowa w pełni gotowa

2025-07-31

Które ulice w Kielcach są najstarsze? Skąd wzięły się ich nazwy? Co przed laty się przy nich znajdowało, a czego w tej chwili już nie zobaczymy? Kiedy ulice zostały zabrukowane, a kiedy pojawił się na nich asfalt? W którym roku na ulicach Kielc zamontowano pierwsze latarnie? Odpowiedzi nie tylko na te pytania znajdą Państwo w filmowym cyklu „Historia kieleckich ulic”.

Idź do oryginalnego materiału