Co z punktem NFZ w Żywcu?

7 godzin temu

Mieszkańców Żywiecczyzny zaniepokoiły doniesienia o likwidacji Punktu Obsługi Klientów Narodowego Funduszu Zdrowia w Cieszynie. Pojawiły się bowiem pytania o przyszłość podobnego punktu działającego w Żywcu.

Punkt w Żywcu mieści się w budynku tzw. przychodni rejonowej przy alei Piłsudskiego (wejście od strony ul. Słowiczej). Mieszkańcy mogą tam od ręki załatwić wiele spraw: odebrać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, potwierdzić Profil Zaufany i uzyskać dostęp do Internetowego Konta Pacjenta, podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne, sprawdzić status ubezpieczenia, potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne czy uzyskać informacje o leczeniu uzdrowiskowym. Dzięki temu nie trzeba specjalnie jeździć do Bielska-Białej.

Tymczasem 14 sierpnia NFZ ogłosił zamknięcie punktu w Cieszynie. W oficjalnym komunikacie podano, iż decyzja wynika z „optymalizacji struktur organizacyjnych” oraz przenoszenia większości spraw do obsługi online lub telefonicznej. Zamknięcie nazwano elementem „szerszego procesu cyfryzacji, który ma ograniczyć potrzebę osobistego odwiedzania placówek”.

Wieść ta wywołała obawy wśród mieszkańców powiatu żywieckiego, którzy – choć nie na co dzień – chętnie korzystają z punktu w Żywcu. Wielu z nich podkreśla, iż nie wyobraża sobie konieczności jeżdżenia do Bielska-Białej tylko po to, by załatwić sprawy w NFZ.

O możliwe plany likwidacji punktu w Żywcu zapytaliśmy w biurze prasowym Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Katowicach.

– Aktualnie nie planujemy reorganizacji lub wygaszenia działalności Punktu Obsługi Klienta w Żywcu – odpowiedzieli nam krótko pracownicy biura prasowego Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Katowicach.

Idź do oryginalnego materiału