Canadian Tire kupuje prawa do marki Hudson’s Bay za 30 milionów dolarów

bejsment.com 4 godzin temu

Canadian Tire ogłosiło, iż zapłaci 30 milionów dolarów za prawa do znaków towarowych należących do Hudson’s Bay — najstarszej firmy w Kanadzie. Transakcja obejmuje nazwę marki Hudson’s Bay, charakterystyczne kolorowe pasy, herb oraz inne elementy własności intelektualnej.

W ramach umowy Canadian Tire – właściciel takich marek jak SportChek, Mark’s, Party City czy Pro Hockey Life – uzyska możliwość oferowania produktów sygnowanych tymi markami w ponad 1700 swoich placówkach. W skład przejęcia wchodzą także marki Gluckstein i Distinctly Home (z branży wyposażenia wnętrz) oraz odzieżowa linia Hudson North.

Greg Hicks, dyrektor generalny Canadian Tire, określił przejęcie jako „strategiczne i patriotyczne”. – Pewne rzeczy powinny pozostać kanadyjskie i cieszymy się, iż możemy przyjąć do naszej rodziny marki o tak bogatym dziedzictwie jak te należące do Hudson’s Bay – powiedział w komunikacie prasowym.

Liz Rodbell, szefowa Hudson’s Bay, również wyraziła zadowolenie, iż marka trafia do firmy o podobnie silnych korzeniach w Kanadzie. – Nie mam wątpliwości, iż Canadian Tire będzie godnym opiekunem 355-letniego dziedzictwa HBC – powiedziała.

Umowa ma zostać sfinalizowana latem, jednak wymaga jeszcze zatwierdzenia przez sąd. Choć firmy nie mają obowiązku korzystania z kupionych marek, oczekuje się, iż Canadian Tire wykorzysta je aktywnie, szczególnie biorąc pod uwagę dopasowanie asortymentu i powierzchni handlowych.

Kolorowe pasy marki Bay – zielone, czerwone, żółte i granatowe – zaprojektowane w 1779 roku, to prawdopodobnie najcenniejszy element przejęcia. Motyw pojawia się na odzieży, kocach, naczyniach kuchennych, sprzęcie sportowym i meblach – wielu z tych produktów już teraz znajduje się w ofercie Canadian Tire.

Do sprzedaży doszło po tym, jak Hudson’s Bay ogłosiło niewypłacalność i wystąpiło o ochronę przed wierzycielami w marcu tego roku. Firma nie była w stanie zabezpieczyć funduszy na dalsze prowadzenie 80 sklepów Bay i 16 salonów Saks, co zmusiło ją do sprzedaży aktywów i zamykania lokalizacji.

Hudson’s Bay, założone w 1670 roku jako kompania zajmująca się handlem futrami, miało ogromny wpływ na historię Kanady, kontrolując znaczne tereny, handel i relacje z ludnością rdzenną. Przez dziesięciolecia domy towarowe Bay były miejscem, gdzie Kanadyjczycy kupowali meble, odzież, prezenty ślubne i dziecięce oraz oglądali świąteczne wystawy.

W ostatnich miesiącach firma poszukiwała nabywców dla swoich marek. Ostatecznie otrzymano 17 ofert, z czego Canadian Tire skoncentrowało się na przejęciu własności intelektualnej i niektórych lokalizacji w dzierżawie. Nie wiadomo, czy firma będzie kontynuować działalność pod marką Bay w tych miejscach, czy też wykorzysta przestrzenie dla innych swoich brandów.

Hicks przyznał, iż przejęcie całej operacji Hudson’s Bay nie jest w tej chwili rozważane, ze względu na trudne warunki rynkowe.

Oprócz sprzedaży marek i lokali, Hudson’s Bay planuje również zlicytować około 4400 dzieł sztuki i pamiątek historycznych, w tym królewskiego dokumentu założycielskiego z 1670 roku. Aukcję ma przeprowadzić dom aukcyjny Heffel Gallery.

Idź do oryginalnego materiału